Thursday, July 8, 2010

Zionis

"....pantas saja ku meluru masuk ke sebuah restoran makanan segera itu.Hampir jatuh kurempuh seorang
pengemis tua di pintu.Dia tersenyum melihatku.Aku menjeling..Semasa berbaris sempat ku lihatnya di luar cermin
kaca.Terbongkok-bongkok memunggah tong sampah."Makan nasi lemak dari tong sampah?"aku bertanya sendiri.
Tiba-tiba aku terpandang kertas pembalut nasi lemak ditangannya.Aku undur dua tapak ke belakang lalu
benarkan gadis di belakangku memotong barisan.Aku mesti tinggalkan tempat ni.Aku tak rela makan
di restoran yang menyumbang dana kepada zionis!...

3 comments:

  1. bru semalam makan mcd sya bawak.sedap jugak.

    ReplyDelete
  2. Aku tak rela makan
    di restoran yang menyumbang dana kepada zionis!...

    - kalau bungkuih xpa..

    ReplyDelete