Loading...

Sunday, September 26, 2010

mereka pergi

dada tiba2 sakit bagai ditumbuk-tumbuk..darah merah terus menyirap..
padahal hati bergemuruh..
jantung plak berdegup pantas..bingung..

yakin pada qada' dan qadar..pesan ibu..
tunduk saja berfikir..memang tak dapat aku mengagak..apakan terjadi selama ini..
kadang keliru,buntu,terpinga..
kerna mungkin hati masih di situ..

Alhamdulillah..
makbul juga doaku selama ni..doa orang tua mereka..

redha..
aku redha saja mereka pergi..seperti yang lain redha aku pergi masa dulu..nasihat ayah belum ku pinta..aku percaya ayahpun kan sebut benda yang sama..kerna ayahpun pernah pergi..

longkang

curah air kelongkang,
buang sampah ke longkang,
buang air kecik pon nk cari longkang,
nak lintas longkang besar perlukan titi
tepi longkang pon ada orang buang baby..

jatuh longkang memang menyakitkan
longkang tersumbat jadi banjir kilat
kereta masuk longkang kena minta tolong orang
main boling jangan bagi bola masuk longkang..hahaha..bodoh
apa benda yang tak pernah masuk longkang ntah

ada pula longkang terus mengalir ke sungai
budak2 suka sangat main kat longkang
ramai jugak kontraktor rebut tender buat longkang

longkang bukan tong sampah pun
tapi cmtu la jadinya
jadi tempat buang
duit RM50 dalam longkang berebut pulak nk ambik!!